Dažniausiai Užduodami klausimai apie GPS navigacijas, skirtumus ir kokia navigacija geriausia

Kokį GPS pirkti ?
Tai gan dažnai girdimas klausimas. Tačiau tokio pat trumpo ir lakoniško atsakymo, koks yra šis klausimas - nėra ir būti negali.
Ir jeigu pardavėjas iškart jums turi atsakymą "štai, šitas va neblogas" - galite būti tikri, kad bandoma iškišti užsigulėjusią ar tik pardavėjui naudingą prekę.
Jeigu Jūs iš tikrųjų rūpite pardavėjui - pirmiausia turėtumėt išgirsti iš jo bent tuziną patikslinančių kontr klausimų:

* Kur dažniausiai savo gps naudositės? Užsienyje? Rytų Europoje? Ar Lietuvoje?
* Kokiu būdu dažniausiai naudosite? Automobilyje? Dviračiu/motociklu? Grybaujant? Keliaujant pėsčiomis? Miškuose? O gal kalnuose?
* Ar turite bent minimalius užsienio kalbų pagrindus? Ar meniu būtinai privalo būti lietuviškas?
* Kiek aktualu kad prietaisas visiškai nebijotų drėgmės?
* Kaip dažnai keliaujate į tolimas egzotines šalis? Kiek aktualu bus tų šalių žemėlapiai?
* Kiek aktualu, kad gps atliktų ir telefono belaidę laisvų rankų funkciją? ( tai tikrai labai praverčia, jei automobilyje kasdien praleidžiate po 5-7 valandas)
* Ar svarbiau Jums didelis ekranas, ar pakanka aiškių, pakankamo garsumo balsinių komandų? ( tai labai subjektyvu)
* Kiek svarbu ilgas autonominis darbas iš vidinių baterijų?
* Kiek jums svarbu kad Jūsų gps rodytų ir foto, grotų mp3, žinotų valiutų kursus ar mokėtų pasiūlyti optimalų maršrutą per keletą pasirinktų tarpinių taškų?
* Kokia maksimali dar priimtina kaina?
Ir dar gal kitų N-iolika klausimų.

GPS pasirinkimas šiandien toks platus, kad tik turint atsakymus į daugumą šių klausimų - galimą sūlomą asortimentą susiaurinti iki 2-3 modelių.
O universalus modelis, kad tiktų iškart viskam (ir dar gal kad būtų nebrangus?) - galima sakyt iš viso neegzistuoja.
Geriausiu atveju, gan didelio universalumo galima pasiekti tik pasirinkus ne viena, bet minimum du gana skirtingų kategorijų navigatorius.



Koks GPS imtuvų ir navigatorių tikslumas ?
Priklausomai nuo imtuvo sudėtingumo, naudojamų papildomų matavimo ir apskaičiavimo priemonių bei metodų, GPS imtuvo vietos nustatymo paklaida gali būti nuo maždaug 20 metrų iki keleto centimetrų ar net milimetrų.

Nebrangių (300 - 2000 LT) buitinių, civilinės paskirties gps imtuvų tikslumas paprastai tesiekia 3-5 m, o su įjungtu WAAS ar EGNOS apie 1-1,5m.
Dideliam tikslumui pasiekti (geodeziniuose, kariniuose, kartografiniuose įrenginiuose) naudojamos brangesnės, buitiniams imtuvams neprieinamos technologijos. Specialūs diferencialiniai imtuvai (DGPS), atraminiai švyturiai, sudėtingi specialūs duomenų apdorojimo metodai (post-processingas) leidžia pasiekti centimetrinį ir net milimetrinį tikslumą.

Neretai gali atrodyti neįtikėtina, kad tai iš viso įmanoma priimant signalus iš tų pačių 28 geostacionarinių GPS palydovų, kuriuos gaudo ir jūsų pigus navigatorius, galbūt tekainavęs vos 300-500 LT.

Jokio atskirai paimto gamintojo GPS imtuvai neišsiskiria nei padidintu, nei blogesniu tikslumu. Tačiau dažniausiai nesuklysite manydami, kad ~3000 LT kainuojantis prietaisas yra juntamai tikslesnis jei kitas, tekainavęs tik ~300LT



Kokie pagrindiniai, principiniai skirtumai tarp automobilinių ir nešionamų portatyvinių (dar vadinamų kišeniniais, turistiniais) gps aparatų?
Skirtumų yra išties gan daug.
Automobiliniai pasižymi santykinai nedidele kaina, dažniausiai visada parduodami su jau įdiegtu pilnu visos Europos žemėlapiu, moka "kalbėti", ir beje - daugybe kalbų, turi greitą ir patogų valdymą lietimui jautraus, gan didelio LCD ekrano pagalba. Tačiau visi jie bijo drėgmės, skaudžių smūgių ir kritimo, nepasižymi labai ilgu darbu iš autonominės baterijos (realiai tik iki 2-3 val), nemoka įsiminti daug bei sudėtingų maršrutų, nesugeba vesti atgal jau įsimintu "pėdsaku". Kaip taisyklė jie yra visiškai netinkami bekelės maršrutuose, miškuose, kalnuose ar jūrose ir mariose. Jų pirminė ir pagrindinė paskirtis - greitai surasti paskirties tašką nutolusiame mieste pagal duotą adresą ar pašto indeksą, ir nuvesti iki jo trumpiausiu arba grečiausiu keliu.

Turistiniai gi visi pasišymi dideliu atsparumu drėgmei (atlaiko panardinimą iki 1m pusei valandos), gerai apsaugoti nuo smūgių, sugeba įsiminti daug ir sudėtingų maršrutų, pėdsakų, moka vesti pėdsaku atgal, išmatuoti atstumus, aukštį virš jūros lygio. Visi jie ilgai dirba iš vieno autonominės baterijos įkrovimo (15-30val), moka apskaičiuoti azimutus, kursus, apeitą plotą, atstumus.

Tačiau jie brangesni, su mažesniu ekranu, standartiškai gamintojo nekomplektuojami su žemėlapiais ar automobiliniais laikikliais, nepranešinėja reikiamų atlikti komandų balsu. Manevrų komandos tik parodomos ekrane, o dėmesio atkreipimui kai kurie dar moka prieš tai supypsėti.